بزرگترین تولید کننده خودروهای اسپورت چین، Great Wall ، اخیرا بخش خودروهای برقی را با معرفی خودروی Ora و با هدف ورود به بازار اروپا فعال کرده است. این شرکت که قصد ورود به بازار اروپا در سال 2020 را دارد، به کمک یک برند جدید با عنوان Ora، انتظار دارد رشد خود را تقویت کند. نینگ شووانگ، معاون این شرکت که سازنده خودروهای SUV میباشد د رحال بررسی راههای صادرات جهانی خودروهای برقی با اولویت صادرات به اروپا میباشد. اولین خودروی برقی این برند با نام کراس اوور iQ در سپتامبر 2018 رونمایی گردید. این شرکت ساخت بیش از 10 هزار خودروی برقی iQ را که قادر به طی مسافت 360 کیلومتر در هر بار شارژ هستند را تضمین کرده است.
بنا به گفته نینگ، که مدیر پروژه Ora نیز هست، چشم انداز آنها، تبدیل شدن به یک رهبر در بازار بخش خودروهای برقی در چین است، و خودروهای آنها بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته میشوند و آنها قطعا اهداف شان را در بازارهای بین المللی از جمله اروپا دنبال میکنند. بنا به اظهار نظر تحلیلگران، تعرفه های جنگ تجاری Trump باعث می شود که رویایی چینیها در بازار خودروی آمریکا شکست بخورد.
Ora جدیدترین مدل R1 که یک خودروی برقی با 4 سرنشین و با رکورد 350 کیلومتر در هر بار شارژ میباشد را بزودی رونمایی میکند. این خودرو قیمتی حدود 110 هزار یووان چین معادل با 15،817 دلار آمریکا خواهد داشت. انتظار می رود یارانه های دولت قیمت انرا، برای مصرف کنندگان چینی، تا 50 هزار یوان کاهش دهد. خودروهای برقی کوچک، بزرگترین سهم بازار خودروهای چین را با فروش سالیانه 400 هزار دستگاه در سال، به خود اختصاص میدهند.
نینگ میگوید که رهبری بازار در این بخش نیاز به فروش یکصد هزار خودروی برقی در سال دارد. او از افشای اینکه شرکت آنها، خودروی برقی Ora را به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک با شرکت آلمانی BMW تولید خواهد کرد، خودداری میکند. در ماه جولای 2018، شرکت Great Wall با شرکت BMW برای سرمایه گذاری مشترت جهت تولید خودروهای برقی با سرمایه کل 5،1 میلیارد یوان توافق نمودند که بر اساس آن هر یک از طرفین، نصف این مبلغ را تامین میکنند.
بر اساس استراتژی صنعتی “Made in China 2025″، خودروهای انرژی نو، یکی از 10 بخش اصلی است که پکن می خواهد فعالان داخلی بتوانند از برندهای پیشرو جهانی باشند و خودکفا شوند. دولت مرکزی میخواهد خودروسازان چینی داخل کشور، 3 میلیون خودروی برقی در سال تولید کنند. چین در حال حاضر بزرگترین بازار خودروهای انرژی نو با رکورد فروش 777 هزار خودرو در سال 2017 میباشد.
کیان کانگ، کارآفرین در زمینه تجارت خودرو، میگوید: “قادر به رقابت با برندهای برتر مانند تسلا نیستند، تولید کنندگان چینی برای افزایش سهم بازار خودروهای برقی کوچک رقابت می کنند، با این همه، اگر بتوانند محصولات خود را مقرون به صرفه کنند، حجم زیاد تولید، می تواند به طور موثر، به خودروسازان کمک کند تا هزینه های تولید را کاهش دهند.”
به گفته نینگ، شرکت Great Wall ظرفیت تولید سالانه 450 هزار دستگاه تولید خودروهای برقی در سال را برنامه ریزی کرده است.
بازار خودروی چین، یک بار در سال 2018، برای اولین بار از سال 1992، با افت شدید فروش مواجه شد و در ماه اکتبر، میزان فروش خودرو درمقایسه با سال گذشته، 11.6 درصد کاهش یافت. در مواجهه با افت فروش داخلی، و جهت جبران آن، خودروسازان چینی به دنبال افزایش صادرات هستند. بطوریکه طبق گزارش انجمن تولید کنندگان خودرو چین، خودروسازان داخلی در سال 2017، تعداد 891 هزار دستگاه خودرو را صادر کردند که نشان از افزایش 25 درصدی نسبت به سال قبل از آن داشت.
لینک:
https://www.scmp.com/business/companies/article/2176021/great-wall-motor-looks-towards-europe-new-electric-vehicle-brand
http://www.gwm-global.com/
بازدیدها: 40